Kõrge vererõhk? Peavalu? Väsimus, unetus? Magneesium aitab! Vaata täismõõdus

Kõrge vererõhk? Peavalu? Väsimus, unetus? Magneesium aitab!

Soovin personaalset konsultatsiooni

*Tervetel inimestel on päevane magneesiumi vajadus 350-800 mg (lastel 80-240 mg), magneesiumi defitsiidi korral on vajalik selle täiendav manustamine 10-30 mg/kg kehakaalu kohta päevas.


*Magneesium on neljas kõige kontsentreeritum mineraal kehas ja teine keharakkudes (kontsentratsiooni sisaldus). See on oluline erinevate kehasüsteemide nõuetekohaseks toimimiseks, eriti südame-veresoonkonna-, immuun-, närvi- ja luulihaskonna süsteemide jaoks.


Rohkem infot


* Magneesium toidus. Parimad magneesiumi allikad on pähklid, seemned, rukkileib, spinat, kaunviljad, tatar, täisteratooted, sealiha, veiseliha, kana, banaan, spargelkapsas.


*Kõrge vererõhu (!) saab magneesiumi abil alandada ainult juhul, kui inimesel on magneesiumipuudulikkus.


*Mitteorgaaniliste sooladena (oksiid, sulfaat, karbonaat jne) imendub magneesium mitte rohkem kui 5% sisse, kuid need ühendid stimuleerivad soolestiku motoorikat, mis sageli põhjustab kõhulahtisust. Tavaliselt leidub neid magneesiumi vorme erinevates vitamiinide ja mineraalide kompleksides, kuid magneesiumi kogus on tavaliselt seal väiksem.


*Magneesiumi imendumist seedetraktis suurendavad orgaanilised soolad ( magneesiumi tsitraat, magneesiumi glütsinaat, laktaat, atsetaat, orotaat, bisglütsinaat jt), vitamiin B6 (püridoksiin) ja mõned aminohapped. Hinnakategooria - kallim kui mitteorgaanilised ühendid.


*Kõige rohkem kombineeritakse magneesium B6 vitamiiniga, kuna mõlemad soodustavad üksteise imendumist keharakkudesse.


*Kõige levinum magneesiumi sisaldav ravim Euroopas ja Venemaal on Magne B6. Sellel on muidugi oma põhjused.


*Märkimisväärset magneesiumipuudust täheldatakse aktiivsus- ja tähelepanuhäire sündroomi korral (üks uuring näitas, et magneesiumi sisaldus juustes oli alla normi alampiiri 72% lapspatsientidest), seedetrakti, suhkurtõve, osteoporoosi, epilepsia, südame-veresoonkonna ja neuroloogiliste haiguste korral.


*On olemas ka füsioloogilised seisundid, millega kaasneb suurenenud magneesiumi vajadus: rasedus, imetamine, intensiivse kasvu ja küpsemise periood, eakad ja vanad inimesed (magneesiumipuudus süveneb vanusega, saavutades maksimumi üle 70-aastastel inimestel), raske füüsiline töö ja sportlastel, emotsionaalne pinge, sagedane ja pikaajaline (üle 30-40 minuti ühe seansi kohta) saunas viibimine, ebapiisav uni, lennureisid ja ajavööndite ületamine.


*Meie närvisüsteem on tundlik magneesiumi sisaldusele kehas. Magneesiumi puudus organismis võib põhjustada ärevust, närvilisust, hirmu, aga ka unetust, jõuetust, väsimust, tähelepanu ja mälu vähenemist, mõnel juhul krampe, värinaid ja muid sümptomeid. Sageli kaebused "põhjuseta" peavalu kohta. Seetõttu on mõttekas vähemalt paar kuud magneesiumi preparaate tarvitada enne kui hakata mõni tõsisemat rohtu kasutama.


*Rasedatele  aitab magneesium nii jalatursete kui ka peavalu korral.


Seega on iga inimese elu jooksul tuleb periood kui on vajalik magneesiumi täiendav tarbimine. Magneesiumi valik suureneb igal aastal, nii et alati saab sobiva preparaadi üles otsida, kas või vedel magneesium, tabletina, pulbrina või hoopis magneesiumi jalavanni enne magamaminekut ära teha.


Magneesiumi preparaadid:

Vedel magneesium, e. magneesium lastele